kuta, Bali

23 mei 2018 - Sanur, Indonesië

Vandaag toch nog maar een dagje naar Kuta. Toen we hier eerder waren op Bali zat Liza bij een steen met kuta erop. Die gaan we proberen terug te vinden. Na het ontbijt een taxi geregeld. Dus dik half uur later op het strand bij Kuta gedropt. De wind en de golven zijn gunstig voor de vele surfers die hier zijn. Bij elke stap wordt je dus ook gevraagd of ik voor mijn dochter surfles zoekt🤔 We gaan een stuk langs het strand en gaan dan zitten. Mooi om te zien die surfer, maar wij wagen ons er niet aan. Gerard gaat wel de zee in en Liza later ook nog. Vanaf hier kun je de vliegtuigen goed zien aankomen. Het vliegveld lijkt niet ver weg. Morgen zijn wij daar ook, helaas. We wandelen nog een flink stuk over het strand maar dan wordt het al weer snel te warm We duiken een Mall in die hier langs het strand ligt. Jawel je waant je in Amerika hier. Populatie mensen binnen zijn dan ook bijna allemaal toeristen😏 Dit heeft niks met Bali te maken. We struinen wat rond. Kopen wat kleine souveniers en drinken wat. Tegen lunchtijd lopen we het strand op zien we restaurant met tafels in het water. Heerlijk daar gaan we lunchen. Voor de bediening iets lastiger te serveren. Wel een oplossing zo. Daarna nog een stuk wandelen maar dan is het genoeg we willen terug naar het centrum. Vraag is alleen hoe. We zien geen weg naar de hoofdstraat. Als we wat vrouwelijke verkopers vragen zeggen ze jullie kunnen kunnen wel over dit resort heen dan ben je zo bij de weg. Dat gaan we dan maar doen. Het resort bleek iets groter dan wat we dachten en we zien dan ook geen uitgang😂 her en der vragen maar alles behalve de entree van het hotel. Dan maar via de personeels uitgang. Gerard vroeg of dit goed was ja hoor geen probleem. En dan zien we eindelijke de hoofdweg. Poeh wat een hitte en drukte. Liza wil kijken naar onze stoelen in het vliegtuig maar er is helaas niks meer vrij in het midden en bij het raam. Dan maar rij 57.

We vinden uiteindelijk de steen ook nog waar Liza destijds op zat. Dat is een kiekje waard. Ook hier staat een Mall toch maar even kijken. Alle bekende winkels aanwezig, Mango, H&M, Victoria Secrets etc. En alles weer in Amerikaanse stijl. We hebben het gezien maar weer snel naar Sanur. Vanavond gekeken bij de three Monkeys, heerlijk. Nog wat souviniers geregeld en dan terug. Tassen gepakt en dan maar tussen de lakens. Dit bed met de heerlijke kussens en beddegoed, zal het missen. En dan die heerlijke geurenlijn van hun. Zeker een aanraderr dit hotel Maison Aurelia, Sanur.

1. Lex:
    24 mei 2018
    Lekker slapen en een goede vlucht terug
  2. Kim:
    24 mei 2018