Borbedur

2 mei 2018 - Yogyakarta, Indonesië

Vanmorgen rond 3 uur ging de wekker, beetje vroeg, maar willen we de zonsopgang zien dan moet je er wat voor over hebben. 4 uur de taxi in, met medereizigers voor deze trip uit Frankrijk. Uurtje rijden, de chauffeur had er zin in, met soms snelheden waar ik van dacht, nou,nou. Het viel op dat er rond dat tijdstip al zoveel mensen op waren, zelfs sommige winkels waren al open.
Eenmaal aangekomen op de plek voor de ☀️ opkomst, rook je wierrook, het hele pad naar boven. Beste klim, maar zo nu en dan efkes rusten, kwamen we aan, waar het allemaal moest gebeuren. Langzaam werden de contouren zichtbaar van de vulkaan, waarachter de zon de 1ste rode gloed liet zien.⛰️ En opeens mist, die een beetje rond bleef draaien, dan weer helder, dan weer bewolking. Je raadt het al, geen indrukwekkende ☀️ opkomst, eigenlijk helemaal niet. Zijn we daarvoor........ De taxi weer in, op naar de Borbedur. Plotseling een prachtige ☀️ ,zodat Liza toch een paar plaatjes kon schieten.
Aangekomen bij de attractie valt het op dat het al behoorlijk druk is, en dat rond 6 uur.
Bij de ingang van de Borbedur, kregen we een batik doek om, zodat onze knieën bedekt waren. 🏃 naar de Borbedur, rijst voor je een gigantisch bouwwerk op. Zo imponerend dat je er wel even voor stil moet staan. Docent een groep jonge meiden, picture, selfie? Nou vooruit dan, één keer, nou dat had je gedacht, de hele beklimming weer die vragen. Liza kon zich er wel in vinden. Die voelde zich een VIP. Het bouwwerk is indrukwekkend, moet je voorstellen, steen voor steen, een gepuzzel om de stenen op en in elkaar te passen.
Voor Debbie een toch wel bijzonder weerzien, immers haar wens van 23/24 jaar geleden is uit gekomen.
Terug naar yogjakarta, ondertussen opgeslokt worden door zoveel scooters, die de indruk wekken zich nergens om te bekommeren. Prachtig om te zien, maar direct begrijpelijk waarom mondkapjes gedragen wordt.
Terug in verblijf ontbeten, en daarna een paar uurtjes slapen, wat bij zwembad hangen.
Morgen reizen we verder naar de Bromo vulkaan en de ijen krater.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hillie Herder:
    2 mei 2018
    Genoten van het verhaal en de foto's
  2. Maertsje:
    Super mooie foto's.
    Geniet ervan!
  4. Kim Bosgra:
    4 mei 2018
    Prachtige foto’s! Wat was de wens van 24 jaar geleden, Debbie?
  5. Liza:
    5 mei 2018