Laatste dag L❤️vina

8 mei 2018 - Lovina Beach, Indonesië

Vandaag al weer ons laatste dagje hier. Waren heerlijke dagen waar we van genoten hebben. Mede door de rust, fantastisch verblijf, lieve mensen en heerlijk eten. Vanochtend na het ontbijt met personeel van hier naar de markt in Singaraja. Het is hier super rustig dus hebben hier alle tijd voor je.Dus ons brengen geen moeite en hij verzekerd ons ik wacht tot jullie klaar zijn. Liza krijgt het gelijk benauwd in de nauwe gangetjes in de deels overdekte markt mede door de warmte en “viezigheid” Die wil het liefst gelijk vluchten naar de buitenlucht. Ik wil echter wel kijken. Al deze koopwaar is onvoorstelbaar veel. Kleurrijk en zoveel van hetzelfde dat je je af vraagt zal het ooit verkocht worden? De mensen zitten met zoveel geduld bij hun kraam en schijnen zich nergens druk over te maken. Markt is hier ook een groot sociaal gebeuren. We slenteren zo wat langs de kramen. Ook buiten de markthal zitten nog veel mensen met hun koopwaar. Als we er genoeg van hebben lopen we nog even naar de kust. Even daar in de wind zitten. Lopen we langzaam weer terug naar de auto. Wat je hier zoal vervoerd ziet worden op een scooter is ook onvoorstelbaar. Komt er een man aan met een enorme bak achter op zijn scooter en die hangt vol met zakjes water. Ik schat zo’n 50 tot 60 stuks rondom. Kijk nog eens goed en zie ik in elk zakje visjes in allerlei kleuren. Helaas te laat om op de foto te zetten😏 Kopen bij een bakkerij nog lekkere donuts voor bij de koffie. Nog niet zo vaak een echte bakker gezien hier. Verlaat bevrijdings gebakje zullen we maar zeggen. Bij de auto blijkt de chauffeur klem gezet te zijn. Staat er gewoon een auto dwars voor de zijne. En niemand te zien wie er bij hoort. Hij de parkeerwachter roepen. En ook die op zoek naar de chauffeur van de auto. Na zo’n dikke 5 minuten komt hij terug met een meisje achter hem aan lopend. Zij blijkt de fout pakeerder. Hij zet de auto naar achteren. Reageert bozig naar de parkeerwachter want die hoort het te regelen aldus hem. Moppert nog even door dat het niet zo hoort want hij moest voor zijn plek betalen. Hij vond het vervelend dat wij moesten wachten. Voor ons was dit geen probleem. Terug even gezeten met een bakje koffie en het lekkers. Dan weer op weg naar Sumi en familie. Vandaag gaan we voor haar massage. Een van de betere massages die ik ooit eerder van haar had gehad. Eerst Liza een dik uur gemasseerd heerlijk op het strand. Na haar mijn beurt dus onze spiertjes zijn weer los. Daarna afscheid genomen. Tot ooit lieve mensen❤️ Nog even in een strantent wat gedronken en pizza gesnackt. Langs het strand terug gewandeld. Ook nu weer veel aangesproken door mensen die je van alles willen verkopen, maar intussen weten we hoe hun af te weren. En gelukkig zijn ze niet te opdringerig. Nog even gezwommen en gekletst met een jong stel uit Duitsland die hier ook verblijven maar ook morgen vertrekken. Nog een keer naar het strand voor de mooiste zonsondergangen hier. En dan ook op strand weer gegeten. Morgen vervoer geregeld naar Ubud via personeel hier met twee stops met bezienswaardigheden. We zijn benieuwd. Bye Bye lovely Lovina we gaan het missen.

1. Allan:
    8 mei 2018
    Je gaat toch geen pizza eten als er zoveel ander lekkers is.
  2. Hillie Herder:
    8 mei 2018
    Heerlijk zo vakantie nu weer energie voor de reis
  3. Liza:
    9 mei 2018
    Een tussendoortje Allan😏
  4. Kim Bosgra:
    9 mei 2018
    Heerlijk klinkt dit zeg! En bijzonder ook. Zo te lezen genieten jullie volop!