Lazy Lovina

7 mei 2018 - Lovina Beach, Indonesië

Vandaag zo rond de klok van acht opgestaan. Eerst even langzaam wakker worden met een bakje koffie. Dan weer naar het strand voor het ontbijt. Zo wil je elke dag wel beginnen. Na het ontbijt besluiten we vandaag een scooter te huren om de omgeving van Lovina wat te bekijken. Een uitdaging dat wel want je houd je hart soms vast met al dat verkeer wat links en rechts om je heen suist. Liza staat ook nietdirect te juichen ja scooter is leuk maar moet dat hier NU😛eerst maar wat rustig rijden en afslaan in de hoop dat het rustig wordt. Dat viel wel enigzins tegen maar goed het lukt. En de bevolking ziet van verre dat we niet van hier zijn en houden daar prima rekening mee. En dat is heel fijn. Geen irritatie in het verkeer waar we ons al eerder over verbaasd hebben. Kunnen ze in Nederland nog wat van leren😏 Dan eerst maar tanken

Want we zien dat er niet zoveel benzine in zit. Bij een klein tentje langs de weg zien we toevallig twee andere jongens tanken. Nou dan wij ook maar aanschuiven. Benzine wordt hier gewoon in lege literflessen gegoten en dan zo verkocht. Kosten voor ons tweeen €2 en dan de kosten van dag verhuur van de scooter €3,50 per scooter😂 op een gegevn moment waren we zo hoog in de bergen dat we uiteindelijk maar zijn omgedraaid aangezien we geen afslag tegen kwamen. Dan maar weer ergens anders heen. We zochten naar een tempel maar hebben die uiteindelijk niet gevonden. Maakt niet uit zo even toeren was ook leuk. Alleen afslaan naar rechts dat blijft een dingetje. Ik durf het niet om midden op de weg te staan en wachten tot je af kunt slaan. En dat duurt dan soms wel even ivm de drukte. En dan al dat verkeer dat je tegemoet rijdt.

Na een tijd zo tegen de lunch terug naar het hotel. Daar weer heerlijk geluncht en dan maar. Even uit de warmte. Lekker gezwommen en Liza nog even aan de studie. Later op de middag weer op de scooter naar de familie op het strand. Zij zouden voor ons koken. Heerlijk gegeten wij blij en zij blij. Daarna even langs de apotheek om kuurtje voor Gerard. Dan snel door naar het hotel want het is al behoorlijk donker en dan rij ik hier toch niet zo graag. Nog een relaxed avondje bij ons huisje.

1. Harma Schepers:
    7 mei 2018
    Ach wat een feestje is het leven zo; beetje scooteren, lekker eten (×3) en even afkoelen.
    Hoe gaat het met Gerard?
  2. Hillie Herder:
    7 mei 2018
    Zo is het heerlijk genieten en wat goedkoop alles ik ga daar maar wonen .
  3. Pietsje Booi:
    7 mei 2018
    heeft Gerard veel last van zijn astma.
    De verhalen zijn zo mooi en de foto"s nog mooier.echt genieten.de tijd vliegt.
  4. Liza:
    8 mei 2018
    Heit heeft meer last van de airco
  5. Liza:
    8 mei 2018
    Ja meer last van zijn astma als in Nederland