Op naar Lembogan

17 mei 2018 - Nusa Lembongan, Indonesië

zo vandaag gaan we Lombok verlaten. Onze laatste week is aan gebroken. We hebben iets geboekt voor 4 nachten aan het strand. Het tranfer busje is wat aan de late kant en dan blijkt dat we eerst nog moeten betalen. Dat was niet de afspraak dat zou in de haven en met kaart. Dan maar naar hun kantoortje gereden, bleek het stroom er af te liggen. Grrr dan weer naar de flappentapper. En dan kunnen we eindelijk richting haven. Daar aangekomen weer een briefje met notitie. Daar zijn ze hier gek op in I donesie. Dit briefje was voor de meneer die nog geen km verderop zit. En vervolgens krijg je van hem een ticket. En nog een ticket voor vervoer op Lembogan. En nog instapkaart. En dan is het wachten op de boot. Het is al tegen tweeen als we richting Padang Bai gaan. Dat was ook niet gezegd het zou rechtsstreeks gaan niet dus. Soms wordt je wel wat kriegel van die traagheid en hoe omslachtig het hier gaat, maar het zal ook ongetwijfeld onze vermoeidheid zijn. En dan munnen we dan eindelijk op de boot stappen. Het eerste stuk ging goed maar dan wordt de zee erg ruig en de golven hoog. We wordt soms gewoon van onze stoelen gelicht. Liza in tranen die denkt dat we om gaan. Dit is inderdaad ook niet fijn. Kots zakjes worden uitgedeeld. Ik dacht dat ik geen zeebenen had maar na nu wel( heb wel een pilletje gehad tegen  zeeziekte). Ben ook blij als ik dan ook eindelijk weer land zie. Maar de boot heeft en het duurt dan ook langer dat we de haven binnen varen. En dan zijn we er nog niet. We moeten nog een half uur verder. Liza is al geneigd van boord te stappen. Het is omdat er zo positief gesproken wordt over het eiland anders zou ik ook van boord willen. Gelukkig vertrekken we Vlot weer en gelukkig is de zee hier rustiger dus redelijk zijn zijn we daar. Maar omdat we verlaat zijn is het laag water en kunnen we niet met de boot in de haven. We moeten overstappen op een plat drijvend pont of zo iets. Je ziet iedereen kijken van wat nu weer. Maar goed met dat drijvende pont proberen ze zo dicht mogelijk bij de gele brug te komen. Laatste stukje moeten we door het water aan de wal. Bagage wordt door vele mannen keurig op het droge gezet. En dan moeten we melden waar we verblijven en worden we in soort kleine vracht autoos naar het verblijf gebracht. Laatste eind weer lopen want we moeten door een smalle steeg naar achteren lopen richting zee. Het  verblijf ligt op het strand. Onze kamer ligt meer naar achteren helaas en komt wat bedompt over. We krijgen sleutel en dat is het dan. Oke niet hele aal wat we gewend zijn maar morgen maar beter kijken. Voor je het weet is het hier donker. Nog langs het strand ergens gegeten dan op naar het verblijf. Eerst maar slapen

1. Hillie Herder:
    17 mei 2018
    Gelukkig heel aan gekomen en misschien na lekker geslapen morgen alles anders nog lekker genieten