De reis

28 april 2018 - Jakarta, Indonesië

Daar zitten we dan in het drukke Jakarta, in een 5 sterrenhotel voor een prijs waar je een mandje boodschappen voor doet in Nederland. De reis hierna toe was al spannend genoeg , ik zal eens beginnen in Nederland.

We vlogen met KLM en ik moet zeggen ( Liza met vliegangst) dat ik dit super ontspannen heb ervaren. Er was geen vertraging en alles werd duidelijk uitgelegd. Daarnaast kon je uit honderden films , series , spelletjes en muziek kiezen om jezelf te vermaken. De oranje bitter hebben ze ingeruild voor een chocolaatje maar dat was ook goed te doen. Het was een nachtvlucht maar we hebben amper geslapen. Toen kwamen we aan op Singapore AirPort. Hier kijk je je ogen uit en we moesten met een railtrain van de ene gate naar de andere. Uiteindelijk moesten we met een kleiner vliegtuig van Singapore naar Jakarta. Dit verliep allemaal soepel. Tot we de taxi in moesten. Het duurde eerst even voor er een taxi kwam, wat extra lang duurt als de hitte je in het gezicht slaat. We werden trouwens van alle kanten geholpen. De taxirit was het spannendste wat wij ooit hebben meegemaakt als je het mij vraagt. Ik kan helaas geen filmpjes toevoegen maar stel je maar voor dat je van alle kanten wordt ingehaald door auto’s , bussen , scooters en moters met snelheden van plus 50.

Het viel mij vooral op dat de witte strepen op de weg totaal geen nut hadden want iedereen vliegt er gewoon dwars overheen. We hadden wel vertrouwen in de chauffeur en die reed ook perfect in een situatie als deze. Moet je je voorstellen dat het hier nu half 10 in de avond was en er nog zoveel mensen op de weg waren en het hier altijd zo gaat. Ondertussen liggen wij in ons luxe hotel en wachten op de roomservice.

Je voelt je toch even een bn’r Met al die mensen die alles voor je willen doen. Morgen vertrekken we naar Bandung met de trein die reis duurt ongeveer 4 uur en de dag erna met de trein naar yogjakarta wat ongeveer 8 uur duurt. We houden jullie op de hoogte. Er staan ook wat foto’s online