Treinreis van Jakarta naar Bandung

29 april 2018 - Jakarta, Indonesiƫ

Na een redelijk goed nacht vanmorgen rond de klokvast half 11 vertrokken naar Gambir, het treinstation van Jakarta. Moesten we op laatst nog vlug ook omdat we uitgingen van dat we kaartjes hebbenšŸ˜Blijkt dat we die dus nogmaals moeten uitprinten via barcode op ons formulier. Waarom weten we niet want er wordt niet meer naar gevraagd. Zelfde geldt voor bagage wegen? Twee rugzakken gewogen en toen laat maaršŸ˜‚ onder Ekclusief class verstaan wij iets anders maar misschien lag dat ook aan het feit dat bij ons de airco niet goed werkte. Geen toerist te zien in de hele trein. Wel mooie route, zie fotoā€™s. Liza heeft wel wat moeite met de warmte en wordt er ietsje pietsie chagareinig van. Gaat nog wel wennen. Aangekomen in Bandung moeten we omĀ bij station Noord te komen wel een bijzondere route volgen. Wij kregen tip en aanwijzing van het meisje dat bij ons in de trein zat. Route ging dus dwars door drie treinstellen overdwars dit met behulp van trapjes die hier voor klaar stonden. Dat was dus in de rij en gaanšŸ¤”Fijn met zware bagage en 30 graden. Een chauffeur was wel erg opdringend wij hielden echter vol we hebben geen taxi nodig maar hij bleef ons achtervolgen. Toen we even stil stonden iets verderop op het station sprak een man Liza aan hij was touroperator. Toen hij hoorde dat we uit Nederland kwamen begon hij Nederlands te praten. Hem vroegen we of hij ons hotel kende hij lachen ja kom zei hij en wees vanaf het station naar ons hotel. Google gaf aan 12 min lopenšŸ¤”en de opdringerige taxi chauffeur hield ons in de gaten dus gauw de rugzak op en lopen. Ik denk nog geen 5 minuten. Spullen op de kamer en lekker gezwommen in het zwembad. Later in hun restaurant gegeten dus verder weinig Bandung gezien maar morgen de trein naar yogjakarta dus relax. Nog even hier Verstappen gezien helaas teleurstellendšŸ˜¢En Heerenveen al even teleurstellend begrijp ik.Ā

Fotoā€™s

1. Hillie Herder:
    29 april 2018
    jullie beleven van alles en als Liza het te warm vindt kan ze hier wat heen sturen vandaag regen dag in Noordwijk en o ja voetbal zullen we maar even niet over hebben tot het volgende verhaal leuk om zo met jullie mee te reizen
  2. Pietsje Booi:
    29 april 2018
    Ik hoop dat Liza snel went aan de warmte. het is wel prachtig wat je ons laat zien.mooie foto,s .wel lekker relaxen als het kan.
  3. Mir:
    30 april 2018
    Mooie verhalen! en die taxichauffeuršŸ˜‚ als jullie waten ingestapt was het vast een dagtour Bandung gewordenšŸ˜‰
  4. Kim Bosgra:
    30 april 2018
    Wat leuk om mee te lezen! De trein klinkt wat minder, maar de luxe hotels met zwembad maken het de treinreis wel waard denk ik šŸ˜Š ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!
  5. Jacqueline Gall:
    30 april 2018
    Net weer even de foto's bekeken tot nu toe en leuk dat we jullie zo kunnen volgen. Wij hopen dat jullie wat kunnen genieten en al wat beginnen te wennen aan het klimaat en de drukte. Veel groeten, (o)ma en Jacqueline