dagje snorkelen Gili

14 mei 2018 - Gili-eilanden, Indonesië

Laatste dag Gili Trawagan.

Jammer maar helaas, dit paradijsje moeten we morgen achter ons laten, om verder te reizen naar Lombok.

Vandaag een snorkeltrip gedaan, 3 stops onderweg om naar de prachtige onder water wereld te kijken. Liza keek op tegen bootreizen, maar 1maal de eerste duik genomen te hebben, vond ze het toch wel mooi. Vooral het aanschouwen van de prachtige gekleurde vissen en natuurlijk de schildpadden. De bodem bestaat voornamelijk uit rotsblokken, ontstaan uit een vulkaan uitbarsting, lang geleden. Door het warme water zijn er prachtige kleurengroei ontstaan van koraal.

Bij de 2de stop konden we 2 prachtige beelden onder water bezichtigen. Mooie vrouwenbeelden liggend op de zij op de bodem.

Het andere beeld was een kring van velerlei mensen, lijkend op het beeld “bjuorpraatje”, wat ik enkele jaren geleden gebeeldhouw heb van eikenhout. Maar dit terzijde.

De derde stop zijn de dames alleen gaan snorkelen, waarbij ze weer een hele mooie schildpad gespot hebben.

De 2de stop was voor de kust van Gili Meno, daar zijn Debbie en Mark jaren geleden geweest.

Al met al een mooie dag. Morgen op naar Lombok voor 2 dagen, met voor ons toch wel  hele speciale dagen.

Als afsluiter van deze mooie dagen gegeten in Pearl en dat was zeker een pareltje, heerlijk gegeten.

Jammer dat we verhalen horen en beelden zien van de aanslagen dat zet je weer tot de realiteit.

Oant Moarn!

1. Sytske:
    14 mei 2018
    Mooi geschreven , Doen jullie voorzichtig?
  2. Hillie Herder:
    14 mei 2018
    Echt een paradijsje tot de volgende keer
  3. Jan Ruiter:
    14 mei 2018
    Ja , zo n realiteit is hart en wreed.
    Maar dat is niet de enige realiteit.
    Er is ook een realiteit van lieve en goede mensen, en van een mooie natuur en mooi
    Land, blijf daar vooral van genieten.
  4. Liza:
    15 mei 2018
    Ja, Jan, dat dogge we volop.