Onderweg naar Gili Trawagan šŸ˜

12 mei 2018 - Gili-eilanden, Indonesiƫ

Vandaaag werden we zo rond de klok van negen uur opgepikt door de shuttle van Blue water expres. De teis kan beginnen al we nog twee stellen elders in Ubud hebben opgepikt. De reis naar Padang Bay duurt ongeveer 1,5 uur. Best nog lang maar goed we laten ons rijden. Ingecheckt bij de Bali en dan hebben we nog een dik uur voor de boot gaat vertrekken. Even bij de haven kijken. Liza is sikkeneurig omdat ze die snelle boot niet ziet zitten. ZL toch moeten als dat is waar we heen willen, alternatief is er niet. Bij het kantoor krijgen we te horen dat de boot vertraging heeft ivm de hoge golven. Slik dat is niet fijn om te horen. Zelf heb ik ook geen zeebenen. We besluiten dan maar even wat te eten. Zitten we net en hebben net besteld als we de boot de haven binnen zien varen. Vlug bijĀ

Personeel aangegeven dat het take-away wordtšŸ˜wij lopen al vast die kant op zodat de boot niet weg vaart zonder ons. Gerard komt er gelukkig aanlopen als wij net aan boord zullen. De airco werkt nietšŸ˜±Liza knijpt hem die wil op het dak zitten maar dat mag nog niet ivm de golven. Dan maar raampje even open tot ook dat dicht moet ivm het binnen stromende water. Gelukkig lukt het dan toch om de airco aan te krijgen. Al bumpend scheren we over het water. Tocht gaat zoā€™n anderhalf uur duren. Gelukkig wordt geen van ons zeeziek. Gerard heeft nog even boven op het dek gezeten. Helaas geen dolfijnen gespot dit keer.

Dan zien we het eiland met zijn witte strand. Veel bootjes liggen er voor. Geen aanlegsteiger gewoon naar voren lopen langs de boot en dan in het water springen. De bagage wordt door de bemanning keurig en droogā˜ŗļøop het strand gebracht. Als we alles hebben op zoek naar ons verblijf. Op de kaart ziet het er uit of is het te belopen. Tweede straat linksšŸ˜ŠHet is even zoeken wat een straat is en wat een steeg is maar na wat vragen hebben we het snel gevonden. Het ligt een stukje in die straat naar achteren. Blijkt later ook prima want ā€˜s avonds leeft het hier op met knal harde muziek uit allerlei tenten langs het strand.

We worden verwelkomt met een drankje heerlijk want het is inmiddels erg warm. Dan naar ons huisje. Ziet er goed uit. Kamer/ slaapkamer is op de eerste verdieping. Badkamer en wc beneden. Wel wat donker maar goed je leeft hier natuurlijk buiten. Vlug wat uitpakken en op verkenning uit. Veel hippe tenten, veel mais verkopers, overal langs het strand ligbedden, kussens en veel winkeltjes. Er is geen bestrating dus het pad wordt veel nat genoten met water. Bij elk winkeltje ben je welkom maar schoenen uit. Dat snap ik. We zoeken een plekje in de schaduw op het strand om daar even te lunchen. Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht. Dan nog verder gelopen en via de kuststrook weer terug. Helemaal goed zo. Zien nog springende school vissen voorbij komen mooi gezicht hun glimmende vel licht op in de zon. Helaas niet op de foto kunnen vast leggen. Gaan we natuurlijk wel proberen een deze dagen. Terug in het huisje eerst maar douchen. Dan ineens alles aardedonker stroom uitgevallen en niet alleen bij ons zo te horen. Het eiland is stilšŸ˜‚ons verblijf heeft een agrigaat dus redelijk snel is het licht weer aan. Later als we op pad zijn zien we dat niet ieder restaurant dat heeft dan is het dus even behelpen. We hebben i middels een restaurant gevonden. Liza en ik gaan voor de BbQ en Gerard gaat voor de mie. Na het eten we slenteren we nog even naar de avondmarkt. Ziet er super gezellig uit. Daar gaan we morgen eten allemaal traditioneel eten. In een ander tentje wat naar achteren gaan we nog wat drinken en dan maar op naar huis. Best wel moe.

Fotoā€™s

1. Hillie Herder:
    12 mei 2018
    Gelukkig de bootreis goed doorstaan en met dat weer leef je zeker buiten