paradijs

12 mei 2018 - Gili-eilanden, Indonesië

Zo de eerste nachte nacht zit er op. Gerard blijft last houden van de airco, halverwege de nacht dus maar gewisseld van bed met Liza die daar verder vanaf ligt. Uitgebreid ontbijt gehad pancake banana, verse juice, schaal vers fruit en koffie. Gelijk maar even fietsen geregeld want we zijn natuurlijk nieuwsgierig naar de rest van het eiland.

En voor het gemak dan ook maar de was weer afgeleverd. Je wordt hier ontzettend lui en verwend in dit land.

Fietsen met zo’n uitzicht😍dat is zo mooi. Eiland is is zo’n anderhalf uur te fietsen schatten we in. Onderweg ontzettend aardige mensen. En er wordt nog heel wat gebouwd aan de “rustige kant” van het eiland. Ik denk over een aantal jaren  de Costa’s allá Spanje😏Jammer. Aan de andere kant zie ik het eiland liggen waar ik lang geleden met Mark en Mirjam( ik schat 24 jaar) was Gili Meno. Misschien dat we daar nog even heen varen ben nieuwsgierig. Meno was ook toen minder toeristisch . Maar ook daar zal het nu ongetwijfeld veranderd zijn.

Onderweg bij strandtent wat gedronken. Het is zo warm hier je zweet om het minste en geringste. Dan nog stukje gefietst en toen snel plaats genomen op de zitzakken die hier over langs het strand liggen. Neem een drankje en je kan ze de hele dag gebruiken.

Dit hebben we dan ook gedaan, af en toe even de zee in duiken om af te koelen. Al is het water hier ook warm.

Eigenlijk hebben we de hele dag op het strand gelegen , eind van de middag zijn we maar terug naar het huisje gegaan. We zouden nog een stuk fietsen maar het begon erg donker te worden en er was ook een beetje regen.

Tegen etenstijd was het alweer mooi weer en we hadden vanmorgen een aantal schommels in de zee zien hangen. Hier wilden we natuurlijk even op.

Het leek wel een toeristische attractie want de zon ging onder, dus we moesten in de rij staan.

Aangezien het hier wel relaxt was ook maar even wat gedronken en later toch maar gegeten hier.

Blijkbaar is het ook een resort maar helaas te duur voor ons 🤣

Om 8 uur zenden ze een film uit op het strand , dus nu liggen we in onze zitzakken te wachten op de film.

Vanmiddag op het strand gepraat met wat locals die ons vertelde dat er elke ochtend dicht bij de kust schildpadden komen om gras te eten. Aangezien ik (liza) die heel graag wil zien gaan we daar morgen of de dag erna maar even kijken. Via via kunnen we een Gopro huren volgensmij, want onze camera kan helaas niet onder water. Volgens die jongen zwemmen ze bijna het strand op dus hopelijk kunnen we wat plaatsjes schieten.

Nu gaan we lekker onderuit zitten en nog maar even relaxen 😏

1. Hillie Herder:
    12 mei 2018
    Dit is echt genieten en hopelijk foto van schilpadden
  2. Mirjam:
    12 mei 2018
    Oh lijkt me zo gaaf om daar te zijn!
    Ik was al benieuwd of je Gili meno zou zien. Ik kan me nog dat blauwe bankje herinneren met uitzicht op Gili Trawagan en dat heerlijk tentje met de meest goddelijke fruitjuices😉
    Geniet lekker met z’n allen😘
  3. Jan Ruiter:
    13 mei 2018
    Mooie verhalen en foto's en lekker genietsje. Jammer dat Gerard last heeft van de airco. Hoop dat het wat beter gaat.