Yes! 2

13 mei 2018 - Gili-eilanden, Indonesië

Vandaag werden we weer vroeg gewekt door de moskee. Het lijkt net of het op zondag harder is , gelukkig konden we daarna weer slapen tot een uur of 8.

We hebben rustig ontbeten en toen zijn we naar het strand gegaan waar de jongens een gopro voor ons zouden regelen. Liza vergeet nog even te vertellen dat we later in de middag nog een keer op zoek gingen Anton wilde ons wel even helpen met zijn surfplank. Liza had al verschillende keren geprobeerd op die plank te zitten, maar dat viel niet mee. Lachwekkend was het wel. Dan ik maar proberen maar ja dat evenwicht en die golfslag dat valt niet mee. Oke ik zit dan Anton nog maar ook die had het lastig om zijn evenwicht te houden. Al snel kiepen we dus om. En ja toen gebeurde het weg gopro. O jee paniek waar is de gopro? Ja vindt die maar eens in de grote zee😱 anton schiet ook in de stress want die had ding weer gehuurd van een vriend. Liza en ik starten  met zoeken al vraag je je gelijk af waar???? Anton snelt naar zijn vriend met de snorkels en haalt ook een duikbril. We zoeken in de omgeving waar we om gingen. De golven nemen toe dus we zijn bang dat het ding wordt mee gesleurd. Gerard heeft op een gegeven moment in de gaten dat er wat is. Ja zoeken waar? Liza vraag nog twee mensen die snorkelen of ze ook willen zoeken en dat doen ze. Voor de zoveelste keer steek ik mijn hoofd in het water en opeens zie ik het ding liggen. Wat een geluk zeg. Liza haalt hem van de bodem. Wij allemaal heel erg blij ( het ding kost nl nogal wat)vanaf nu maar het touwtje om wat om je pols kan wel zo safe. 😇engeltje op onze schouder gehad, puf

De zee was best wild dus ik (Liza) zag het eerst niet zitten maar toen we eenmaal de eerste schildpad hadden gezien wilde ik meer zien. Een

Ze lieten zich niet zo makkelijk zien , maar als er 8 mensen boven je zwemmen lijkt me dat ook wel angstaanjagend voor die beesten.

Wat later op de dag gingen Debbie en ik er nog even in, er zwom net een schildpad langs onze benen dus wij er achter aan maar die beesten kunnen razend snel in het water. Dus we verloren hem uit het oog.

Er stonden een paar mensen te schreeuwen en te wijzen dus we volgen ze maar.

Gelukkig was het dit keer raak en deze schildpad had ook geen haast.

Blijft mooi om te zien en als je wil kan je ze gewoon aanraken.

Ze komen zo dicht bij de kust, omdat er allemaal gras ligt en die beesten zijn vega.

We bleven nog even in het water en zagen nog allemaal gekleurde visjes. De foto’s van de visjes komen later want ze moeten eerst uitvergroot worden op een computer.

Het water werd steeds lager dus je moest ook steeds verder, een man vertelde ons dat die wel duizend vissen en een groep schildpadden had gezien verderop maar dat was nog wel een heel stuk en aangezien de zee wild was had ik daar geen zin in. Ik was allang blij dat we een paar hadden gezien.

Maar goed dat we de gopro hadden gehuurd want dat levert goeie beelden op.

Eind van de middag zijn we terug gefietst naar ons huisje en zijn even gaan eten op de local foodmarkt, dit houd in dat er allemaal kraampjes staan waar mensen aan het koken zijn, je zegt wat je wilt en dan kijken ze hoeveel het is.

Het eten was in totaal 120.000 rupiah , wat rond de 10 euro is, voor 3 personen.

Spotgoedkoop en erg lekker, nu maar hopen dat het eten niet besmet is door de hitte 😂

Ook nog maar even langs wat winkeltjes gesneupt.

Nu zijn we allemaal wel moe van deze ontzettend intensieve dag , Hahah.

Vandaag de hele dag in de schaduw gezeten maar je verbrand hier verrassend snel. Dus we lopen erbij als rode kreeften maar heit zegt altijd eerst verbranden dan bruin worden.

Ik heb alle winkels afgezocht naar komkommer om het wat te verfrissen en gelukkig gevonden.

Morgen moeten we nog even zien wat we gaan doen , helaas onze laatste dag. Het zal vooral iets zijn met zand en water 😉

Fijne avond en oant moarn 👋🏾

1. Sytske:
    13 mei 2018
    Wat een leuk verhaal Liza
    Fijn dat het met de schildpadden gelukt is,pas toch maar op met verbranden 😘
  2. Hillie Herder:
    13 mei 2018
    Heit heeft gelijk weet er alles van eerst als een tomaat maar dan wordt het ooit bruin Fijn dat jullie de schildpadden hebben gespot en het eten is daar echt goedkoop wil hier ook zulke tenten voor straks lekker slapen
  3. Jan Ruiter:
    14 mei 2018
    Mooi dat jullie genieten en leuke dingen doen, en hast dr wer n mooi ferhaal fan makke.