Doorreis naar Bali

5 mei 2018

de treinreis verloopt voorspoedigGisteravond nog even naar de overkant van het hotel gegaan daar was een leuke tent met live muziek. Meisje kon mooi zingen. Gerard had graag een biertje willen drinken maar helaas dt wordt hier niet gezonken. Ook niet verkocht trouwens in de supermarkt. Dus dan maar cappuccino 😏. Er zit veel jeugd in dit maar ook zij zitten aan de fris of koffie en heel veel op hun mobiel. Komt twel wat anders over dan de jeugd bij ons. Oversteken is hier wel een dingetje het is zo mega druk dat je echt jou moment van oversteken moet nemen. Gelukkig gebeurd dit in tweeen. Dus als het stoplicht op rood staat is het je kans. De straat  is zo breed als twee bij ons.

Per ongeluk werden we om half 7 geroepen voor ontbijt. Hè dat hadden we niet afgesproken. Maar ja die jongen die begreep mij niet toen ik zei 8.15. en verdween ineens. Ik dus maar naar de receptie. En inmiddels klaar wakker. Bedankt😬 om tien uur zouden we opgehaald worden hadden we gister met die man die ons hier gebracht had afgesproken maar om tien over was hij er nog niet. Dan maar taxi geregeld want de trein wacht niet op ons natuurlijk. Iets naar elf uur vertrok de trein naar Banyuwangi dat zo’n 4,5 uur verderop ligt. Een verademing om weer relaxed te kunnen zitten en niet bang te hoeven zijn dat je chauffeur in slaap valt😏 ik zelf (Debbie) heb nog veel foto’s gemaakt onderweg kan geen genoeg krijgen van alles wat je ziet. Je komt ogen tekort. Prachtige natuur, mensen die hun werk verrichten op het land. Veel vuilnis langs het spoor daar waar de mensen wonen, zo jammer. En soms krijg je de indruk dat deze mensen bijna op het spoor wonen. Kinderen die spelen nast het spoor en niet eens meer opschrikken van een langs denderende trein. Mensen met hun kinderen die zich staan te wassen in de  rivierbedding.  Kleding die op kapstokjes langs het spoor niet om te drogen maar gewoon als buitendeur kast. Zoveel  Indrukken😊 de treinreis loopt voorspoedig en voor we het weten zijn we er. Buiten het station wordt je weer belaagd door mensen die hun diensten aanbieden. Ze weten natuurlijk dat je naar Bali wilt en dus naar de haven wilt. De eerste die vraagt wil ons gelijk in de taxi meenemen en dan op de ferry. Dat is niet onze bedoeling dus hij even teleurgesteld. We besluiten de bedjak te nemen. Dat moet wel in drievoud anders gaat het niet lukken met de baggage. Nou geen nee te koop in Indonesie dus voor je het weet zijn er drie. Dikke pret onderweg. Is ook geen eind weg dus te doen voor ze. De veerboot ligt al klaar. Bij het zien van het roestige ding ga je even twijfelen of het wel zeewaardig is😂 maar we hebben de overkant veilig bereikt 40minuten later. Als buitenlander heb je wel bekijks hier maar ook daar raak je aan gewend. Net voor de uitgang vraagt iemand al of we taxi willen en waarheen. Nou we zijn geinteresseerd wat gaat het kosten. Onderhandelen moet je hier met alles. We komen tot een goede prijs dus nog geen 10minuten  en een fotoshootje later zitten we al in een busje op reis naar Lovina. Het duurt toch nog zeker anderhalf uur tot we bij ons hotel aankomen. Wat een verademing deze omgeving. Stilte en mooi aangekleed. Je voelt gelijk de rust over je heen komen. Welkomsdrankje en alles in rust,  willen jullie nog een hapje eten voor je naar je huisje  gaat. Nou graag we hebben wel zin in wat en de geuren die ons tegemoet komen doet je het water in de mond lopen. Ondertussen brengen zij onze bagage naar het huisje. Toen we klaar waren naar ons stekkie gebracht. Mooie aankleding mooie huisje. Ons huisje wauw prachtig, ruim, twee slaapkamers heerlijk geurend naar verse bloemen die overal liggen hier worden we heel blij van. Dat wordt ongetijfeld 4 dagen genieten. Benieuwd hoe het bij daglicht er uit ziet. 😘

1. Hillie Herder:
    5 mei 2018
    weer heerlijk om alles te lezen en zal ik voor Gerard maar een biertje opsturen ga nu de foto's bekijken tot de volgende keer en o ja hier ook lekker weer dus buiten wonen
  2. Liza:
    6 mei 2018
    Bier genoeg weer hier hoor dus het komt goed Hillie