Lombok

15 mei 2018 - Lombok, Indonesië

Vanmorgen vroeg opgestaan om naar Lombok te gaan. Kregen zoals afgesproken ons ontbijt op het terras. Hier ook zulke aardige mensen die alles voor je willen doen. We zijn om kwart over zeven bij het ticketburo. De jongen brengt ons naar de plaats waar de boot vertrekt. Het is de publicboot naar Bangsal dus behalve wij zitten er nog twee buitenlanders op. Er gaan heel wat mensen op deze boot. En er wat van alles meegesleurd.verder veel jeugd waar we van vermoeden dat die naar school gaan. De boot vertrekt kwartier voor schema, haha dat moet je NL niet doen krijg je heel wat boze reizigers aan de lijn😊. Half uur dan zijn we in de haven. De taxi chauffeurs staan ons met mooi praatjes weer op te wachten. Ieder heeft wel een aanbieding voor ons. Wij hebben echter de shuttle al geregeld en moeten ons melden bij het Lombok cafe. Volgens een van hun is het nog wel een eind lopen hij kan ons brengen. Volgens onze ticket is het 100 meter. Een ander spreekt ons aan en zegt dat hij van ons bedrijf is en wijst ons de richting. Klopt het is 100 meter. Daar is het verzamelpunt. Er moeten nog meer reizigers mee die komen van Gili Meno of Gili Air. Zo rond kwart voor 10 vertrekken we. Ook nu moeten de max aan mensen in de bus. Als blijkt dat hij paar meter verderop nog twee mensen moet oppikken. Raken de mensen toch wel wat geirriteerd. Nog twee wordt er gezegd waar dan? De chauffeur ook geïrriteerd het is een 12 persoonsbus. Mopper mopper maar ja het kan hoor als sardientje achterin. Wij hebben gelukt wij zitten voor in de bus. Liza zit met een meisje naast de chauffeur. Blijkt ze uit Grypskerk te komen.Hoe klein is de wereld. Na zo’n drie kwartier bij ons hotel afgezet. Deze staat in prachtig groene omgeving. Ziet er ook heel mooi uit. We kunnen niet direct in de kamer dus we stallen onze spullen en lopen naar het strand. Gelijk weer van alle kanten aangeschoten, taxi, tour for you etc etc. Op het strand ook veel aanspraak. Dat waren we weer even ontwent de laatste dagen😂 Er zit verderop een grote familie op het strand die Liza spotten. Dan ineens grote hilariteit en nog meer kinderen worden geroepen Selfie tijd😂😂 Op het strand geluncht en dan kunnen we toch eerder onze kamer in. En dan trekt de lucht samen en begint het vreselijk te regenen en te onweren. Heerlijk even regendans gedaan. Na twee uur alles weer gewoon. ‘S Avonds wezen eten in ons lunch restaurant en dan terug naar het hotel. O ja nog even tour voor morgen geregeld. Toch nog wat zien van Lombok. Maar Lombok is ook papa😢dus hij is in onze gedachten. En morgen gaan we zijn as hier verstrooien. Terug naar zijn geboorteland. De cirkel rond. Voor altijd in ons hart❤️

1. Hillie Herder:
    15 mei 2018
    Ja iedereen wil wel aan jullie verdienen ,ga donderdag naar je moeder kan ze dit ook allemaal lezen en zien [weet al veel van jullie reis hoor]
  2. Mirjam:
    15 mei 2018
    Mooie foto’s! Vooral die van jullie rain showen:-)
    Heel bijzonder om morgen het as van je vader uit te strooien. Kus.